skip to Main Content

PILATES:

60 minutt med styrke og bevegelighetstrening med fokus på den dype skjelett – muskulaturen. Dette er en time som passer for alle, uansett alder og form.

ZUMBA®:

Dette er en time med dans til bl. a salsa og latinske rytmer. Kjempegod trening for den dansleglade. Det beste av alt er at du har det så kjekt at du glemmer av at du faktisk trener. La hoftene vrikke, og svettene sile!

BOOTY`N CORE:

60 min med fokus på mage, rumpe og lår.

Fordelene ved å trene bakdelen:
Har du vondt i korsrygg, kan en svak og inaktiv sete-muskulatur være årsaken til dette.
Rumpa er med på så og si all aktivitet du gjør. Samtidig er rumpa kroppens mest «late» muskel. Aktiverer du den ikke selv, ja da gidder ikke den og være aktiv heller.
Svak eller inaktiv rumpe-muskulatur kan føre til feilbelastning i øvelser som knebøy og markløft. Dette er øvelser hvor korrekt teknisk utførelse er viktig for å unngå skader.
Fordi rumpa er en av kroppens største muskelgrupper tåler den å bli trent tungt og ofte.
Kroppsvekt og aktiveringsøvelser for rumpa kan være like effektivt som øvelser med vekter. Vi har satt sammen en super økt for mage, rumpe og lår, der vi trener med utstyr som strikker,vekter og step.

SPINNING:

45 minutt sykling med god kondisjonstrening og strykeintervaller der musikk og instruktør pusher deg igjennom «løypa».
Målgruppe: Passar for alle.

XRCYCLING:

XRcycling er spinningtimer som skal gjøre trening kjekk og effektiv. God musikk kombinert med visuelle opplevelser fra sykkleturer i inn og utland, sykkelritt og kjekke musikkvideoer. Timene er varierte og løypeprofilene vil variere mellom HIIT med korte intense intervaller til lange motbakker med moderat tempo. Timen varer i 60 min og er i hovedsak intervall trening basert på Norsk forskning omkring hva som gir best effekt for vanlige mosjonister, de mer trente vil også få godt utbytte av timene når de bruker motstanden aktivt. Mottoet til XRcycling er: Inspirasjon – Motivasjon – Resultater

STRENGTH`N CORE:

Effektiv og intensiv styrketrening for hele kroppen hvor du jobber med blant annet din egen kroppsvekt, minibands, stepkasse, frie vekter og vektstenger. Dette er timen for deg som ønsker fremgang i styrketreningen din.

SIRKELTRENING:

Dette er fantastisk god og allsidig intervalltrening. Du sirkulerer på 8 ulike poster, og får trent både styrke og utholdenhet i løpet av løypa – med og uten diverse treningsutstyr. … Det kjøres 20 sek jobbing, 10 sek pause og 1 min. pause etter hver andre post.
Greta coacher og driver deg sammen med musikken, og pausene imellom er akkurat nok til å hente deg inn – klar for ny runde.

SENIORTRENING:

Vi  tilbyr alle våre medlemmer over 60 år egen gruppetime med vår personlige trener Ronny Gudmestad. Timen vil hovedsaklig bestå av styrketrening.
Etter gruppetimen vil det være nykokt kaffe på kanna og det er mulig for være litt sosial og ta en «drøs» etterpå.

STRONG:

Strong  is a kick-ass total body workout
STRONG er et helt nytt konsept innen HIIT-trening – her er musikken perfekt syncet til bevegelesene og intervallene, og bidrar til og pushe deg det lille ekstra. Hovedfokus er enkle øvelser for høy puls kondisjon og styrke for hele kropppen. Dette er en komplett og vanedannende treningsform som anbefales.
 

YOGA: (med Henriette Stranders)

En rolig time med fokus på tøyning og avspenning.
Yogaen er for alle uansett utgangspunkt og nivå.

Instruktør: Henriette Stranders. Hun har tatt i kurs i India i Holistisk yoga og yogaterapi.

Varighet: 60 min

Her kan «ikke medlemmer» og være med.

Ikke medlemmmer:
Klippekort à 10 klipp: kr 800,-
Dropp inn yoga: kr 150,-

 

A.M.R.A.P  “As Many Rounds As Possible”.

En AMRAP innebærer at du skal gjennomføre så mange runder som mulig av en viss sirkel med øvelser i løpet av en viss tid.

Treningsformen lar deg kombinere styrketrening med kondisjonstrening på en effektiv måte.
Timen vil bli delt opp i 2. Først felles oppvarming og gjennomgang av øvelser, for å så kjøre på med AMRAP siste 30 min.

Konseptet er som sagt veldig enkelt, du kjører så mange runder som du klarer, og pausene bestemmer du helt selv, men du skal presse akkurat dine grenser!
Øktene vil variere fra time til time, men blir repetert etter en periode, slik at du kan måle fremgangen din (dette er kun for deg selv om du ønsker dette).

VIRTUELL TRENING:

CXWORX ™

Effektiv mage -og ryggtrening (core) i 30 minutter.

Funksjonell og utfordrende styrketrening av mage, rygg og bein. Vi lærer deg å finne og aktivere de riktige musklene.
Gir bedre holdning og kroppsbevissthet og har overføringsverdi til hverdagens utfordringer og annen trening.

LES MILLS GRIT™.

Denne kommer i 3 forskjellige varianter: LES MILLS GRIT™ Athletic, LES MILLS GRIT™Strength og LES MILLS GRIT™ Cardio.
LES MILLS GRIT™ Strength er en 30 minutters treningsøkt med høy-intensitets-intervall-trening (HIIT), designet for å forbedre styrken og bygge slanke muskler. Denne treningen bruker vekter, vektplate og kroppsvektøvelser for å presse alle store muskelgrupper.
 
LES MILLS GRIT™ Cardio er en 30 minutters treningsøkt med høy-intensitets-intervall-trening (HIIT) som forbedrer kardiovaskulær kondisjon, øker hastigheten og maksimerer kaloriforbrenningen. Denne treningen bruker en rekke kroppsvektøvelser og gir den utfordringen og intensiteten du trenger for å få resultater raskt.
 
LES MILLS GRIT ™ Athletic er en 30 minutters treningsøkt med høy-intensitets-intervall-trening (HIIT), designet for å få deg til å prestere som en idrettsutøver. Denne treningen bruker ofte step, kroppsvektøvelser og fler-dimensjonal intervall-trening for å øke din totale atletiske ytelse: styrke, smidighet, hastighet og kraft.
 
LES MILLS GRIT kombinerer banebrytende HIIT med kraftig musikk. Våre inspirerende trenere kommer ned på gulvet sammen med deg, og motiverer deg til å yte enda mer for å komme i form – raskt!

 

BODYPUMP™

Dette er enkel og effektiv styrketrening til musikk – som utfordrer deg og gjør deg sterkere.
I løpet av én time trener du alle kroppens store muskelgrupper ved hjelp av egenvekt, fri-vekter og vektstang.

Former. Strammer opp. Styrker. 

I løpet av en time utfordres alle de store muskelgruppene i kroppen å bli sterkere og mer utholdende.
Dette ved klassiske styrketreningøvelser som knebøy, markløft, press, løft og curls.

Back To Top