skip to Main Content

PILATES:

60 minutt med styrke og bevegelighetstrening med fokus på den dype skjelett – muskulaturen. Dette er en time som passer for alle, uansett alder og form.

ZUMBA®:

Dette er en time med dans til bl. a salsa og latinske rytmer. Zumba er svært god trening som får opp pulsen og forbrenner fett. Samtidig er hver eneste time rene festen! Kjempegod trening for den danseglade. Det beste av alt er at du har det så kjekt at du glemmer av at du faktisk trener.

MRL (mage, rumpe og lår): Denne timen er utilgjengelig for øyeblikket

55 min med fokus på mage, rumpe og lår.

Fordelene ved å trene bakdelen:
Har du vondt i korsrygg, kan en svak og inaktiv sete-muskulatur være årsaken til dette.
Rumpa er med på så og si all aktivitet du gjør. Samtidig er rumpa kroppens mest «late» muskel. Aktiverer du den ikke selv, ja da gidder ikke den og være aktiv heller.
Svak eller inaktiv rumpe-muskulatur kan føre til feilbelastning i øvelser som knebøy og markløft. Dette er øvelser hvor korrekt teknisk utførelse er viktig for å unngå skader.
Fordi rumpa er en av kroppens største muskelgrupper tåler den å bli trent tungt og ofte.
Kroppsvekt og aktiveringsøvelser for rumpa kan være like effektivt som øvelser med vekter. Vi har satt sammen en super økt for mage, rumpe og lår, der vi trener med utstyr som strikker,vekter og step.

PULSENWOD (FUNCTIONAL FITNESS):

Functional Fitness og Crossfit trening er betegnelser for samme type trening. Functional Fitness skal optimalisere alle fysiske egenskaper hos et menneske. Her trenes både utholdenhet, arbeidskapasitet, styrke, smidighet, kraft, hurtighet, eksplosivitet, koordinasjon, balanse og presisjon.
Ved å kombinere kondisjon, turnøvelser og olympiske løft, utformes ulike programmer hvor det er konstant variasjon. Man jobber maksimalt i løpet av en bestemt tidsperiode, utfører et gitt arbeid i form av antall repetisjoner eller oppnår maks vekt på løft.  Her kan man konkurrere med seg selv, mot klokken, eller mot andre.

Funksjonelle basisøvelser vil være:

Markløft, frivending, knebøy, press, støt og rykk samt en rekke turnrelaterte øvelser; pull-ups, dips, armhevninger, sit-ups, håndstående armhevning og statiske hold.  I tillegg kommer kondisjonsøvelser: Sykle, løpe og ro. Treningene skal ha stor variasjon i innhold men kan gjerne være korte og intensive. Alle økter tilpasses den enkelte sitt nivå. Alle som vil gå på diss timene må ha hatt innføringskurs i Functionell Fitness eller CrossFit. Vi kjører kurs ved behov. Sjekk ut iBooking for neste kurs.

pulsenwod ungdom:

PulsenWOD Ungdom er funksjonell styrketrening for 8-10 trinn. Treningen er satt i et godt system som gir rask og god utvikling. Essensen i denne formen for trening er å lære de unge å bruke kroppen, gi dem mestring og flytte grenser. Treningen er fantastisk som skadeforebyggende og prestasjonsfremmende trening og er perfekt både for de som ikke finner sin plass i idretten, og som basis trening for unge idrettsutøvere.

Påmelding til PulsenWOD Ungdom: Påmelding skjer i iBooking på lik linje som alle andre gruppetimer. Du må ha medlemskapet «Tren sammen» for å delta. Da kan du også bruke/delta på alt vi har av utstyr/timer utenom. Vil du gå i styrkedel, må du trene sammen med et familiemedlem/foresatt over 18 år. Vil du delta på andre gruppetimer, kan du gå alene med tillatelse fra foresatte.

Øvelsene vi bruker er inspirert av flere forskjellige kjente treningsformer, og er tilpasset så alle uansett nivå og ferdighet skal kunne delta

Alle våre instruktører er sertifisert igjennom AFPT som sikrer at din ungdom får en god og trygg treningsopplevelse hos oss.

SPINNING:

50 minutt sykling med god kondisjonstrening og strykeintervaller der musikk og instruktør pusher deg igjennom «løypa». Vi har spinning både morgen og kveld.
Målgruppe: Passer for alle.

STRENGTH`N CORE:

Effektiv og intensiv styrketrening for hele kroppen hvor du jobber med blant annet din egen kroppsvekt, minibands, stepkasse, frie vekter og vektstenger. Dette er timen for deg som ønsker fremgang i styrketreningen din.

SIRKELTRENING:

Dette er fantastisk god og allsidig intervalltrening. Du sirkulerer på ulike poster, og får trent både styrke og utholdenhet i løpet av timen- med og uten diverse treningsutstyr i Functional Fitness salen. Sirkeltreningene torsdager, samt på rullerende fredagtimer kjøres i oppe ny sal i 2 etasje. Sirkeltreningen på fredager er basert mest på øvelser med egen kroppsvekt, passer til alle nivå, og er super også for nybegynnere!
Instruktøren coacher og driver deg sammen med musikken, og pausene imellom er akkurat nok til å hente deg inn – klar for ny runde.

godt voksen:

Vi  tilbyr alle våre medlemmer over 60 år egen gruppetime med vår personlige trener Ronny Gudmestad. Her kjøres det sirkeltrening med fokus på styrke, utholdenhet og balanse, i den nye salen oppe i første etasje for Functional Fitness.
Styrketrening er viktig for alle grupper i befolkningen, uansett alder og kjønn. Det er faktisk slik at de som er eldre, vil ha enda mer utbytte av slik trening enn de som er unge.
Metaanalyser har også slått fast at styrketrening er den viktigste treningsformen for eldre.
Dersom du trener styrke, bidrar det til å bremse det aldersbestemte tapet av muskelmasse og styrke. Styrketrening er også positivt for skjelettet, og det kan redusere risikoen for beinskjørhet.

Varighet: 55 min.

STRONG:

Strong  is a kick-ass total body workout!
STRONG er et helt nytt konsept innen HIIT-trening – her er musikken perfekt syncet til bevegelesene og intervallene, og bidrar til og pushe deg det lille ekstra. Hovedfokus er enkle øvelser for høy puls kondisjon og styrke for hele kropppen. Dette er en komplett og vanedannende treningsform som anbefales.
 

YOGA: 

En rolig time med fokus på tøyning og avspenning.
Yogaen er for alle uansett utgangspunkt og nivå.

Instruktør: Henriette Stranders. Hun har tatt i kurs i India i Holistisk yoga og yogaterapi.
Varighet: 60 min

STEP OG STYRKE:

Dette er en time med enkel kondisjonstrening på step og styrketrening med litt vekter. Timen avsluttes med god og rolig utstrekk og avspenning.
Dette er et lavterskeltilbud og passer godt til nybegynnere.

Varighet: 45 min

YOGAMIX:

Yogamix er en time hvor vi blander forskjellige yogastiler og dermed er innom både rolig yin yoga, aktiv flyt, finner styrke i hatha yoga, roer helt ned med restorativ yoga og prøver å finne tid til god avspenning mot slutten. Husk å si ifra til instruktør ved skader, graviditet eller begrensninger. 🙏
Timen passer alle nivå.😇
Instruktør: Henriette Miranda Stranders
Varighet: 60 min

AMRAP – “As Many Rounds As Possible”.

En AMRAP innebærer at du skal gjennomføre så mange runder som mulig av en viss sirkel med øvelser i løpet av en viss tid.

Treningsformen lar deg kombinere styrketrening med kondisjonstrening på en effektiv måte.
Timen vil bli delt opp i 2. Først felles oppvarming og gjennomgang av øvelser, for å så kjøre på med AMRAP siste 30 min.

Konseptet er som sagt veldig enkelt, du kjører så mange runder som du klarer, og pausene bestemmer du helt selv, men du skal presse akkurat dine grenser!
Øktene vil variere fra time til time, men blir repetert etter en periode, slik at du kan måle fremgangen din (dette er kun for deg selv om du ønsker dette).
Varighet: 45 min.

Back To Top
BLI MEDLEM